Jak zlepšit soustředění a pozornost

30. březen 2021

Co je soustředění a pozornost

Pozornost je schopnost soustředit svou mysl jedním směrem. To, co upoutá pozornost, se ukládá do paměti. Což znamená, že aby člověk byl dostatečně efektivní a rychle si zapamatovával nové informace, musí se umět soustředit a věnovat pozornost pouze jedné dané věci.

Náročná doba

koncentraceV době, kdy jsme ze všech stran přehlceni velkým množstvím informací, je čím dál těžší se na něco plně soustředit. Nyní je to ještě daleko náročnější, protože mnoho lidí pracuje z domova, studenti včetně maturitních ročníků se učí doma online, kde je neustále něco rozptyluje, cítí se demotivovaní a zmáhá je únava. Pracující i studující mají méně pohybu, protože se přesouvají pouze z jednoho pokoje do druhého. Z tohoto důvodu se jim i hůř spí a v době, kdy by se měli věnovat práci nebo studiu, mají zastřené myšlení a poklimbávají u počítače. Ani pět silných šálků kávy denně už jim nepomáhá. Poté jsou vystresovaní, protože nestihli udělat všechno, co měli a zachvátí je stres, který má špatný vliv na kvalitu spánku.

Jak ale uniknout z tohoto začarovaného kruhu ven?

Zlepšete spánkový režim

Kvalitní spánek má na soustředění a pozornost velký vliv. Zkuste tedy zlepšit spánkový režim a dodržovat správnou spánkovou hygienu. Choďte spát a vstávejte ve stejnou dobu a dopřejte si denně osm hodin spánku. V ložnici pravidelně větrejte a udržujte v ní teplotu kolem 19 stupňů. Před spaním neřešte důležité věci a nepoužívejte přístroje, které vyzařují modré světlo. Lepší spánek podpoří i pravidelná vycházka.

Konzumujte vyváženou stravu

vitamin b

Vyvážená strava bohatá na živiny a správný pitný režim rovněž hodně ovlivňuje pozornost. Omezte tučná a těžká jídla, po kterých se vám chce spát, dále cukr a průmyslově zpracované potraviny. K lepšímu soustředění přispívá konzumace ryb, borůvek, hořké čokolády, ořechů, banánu, špenátu, vajec, brokolice nebo slunečnicových semínek.

Zajistěte si vhodné pracovní podmínky

Pokud je to alespoň trochu možné, zajistěte si ve vaší pracovně nebo v pokoji vhodné pracovní podmínky. Udržujte pořádek jak na stole, tak v místnosti a pravidelně větrejte. Teplota by se měla pohybovat mezi 22 až 25 stupni. Při práci nebo při studiu si dělejte pravidelné desetiminutové přestávky na odpočinek a protažení. Nezapomeňte v pokoji na květiny, protože pohled do zeleně zklidňuje a pomáhá udržet pozornost.

Meditujte

Je dokázáno, že pravidelná meditace dokáže zvýšit pozornost i zlepšit soustředění. Věnujte jí každý den alespoň dvacet minut a uvidíte, že se potom budete daleko lépe soustředit.

Vsaďte na doplňky stravy

theBrainer granulátNebojte se vyzkoušet ani doplňky stravy. Dobrou volbou je například theBRAINER® granulát, který má kladný vliv na soustředění a pozornost. Posiluje myšlení a zvyšuje koncentraci. Navíc tlumí pocity hladu. Jedná se o poměrně unikátní produkt na českém trhu, v podstatě takový Redbull v prášku neboli nakopávač, který je složen z taurinu, kofeinu, glukuronolaktonu,  inositolu a pomocných látek.

Jeho použití spočívá pouze v nasypání do úst a je doporučován:

  • při řízení motorových vozidel,
  • při studiu a pracovním vytížení,
  • při směnném provozu (zejména při práci v noci),
  • při poruchách koncentrace, demotivaci
  • při únavě způsobené dietou.

Užívají se 2 energetické sáčky denně a přípravek není vhodný pro děti a pro těhotné a kojící ženy. Více se dozvíte zde >>

  Koupit theBRAINER® granulát balení 24ks za 406 Kč

RosenPharma Blog

Vlastník autorských práv: RosenPharma, a.s. ©